Social Icons

Social Icons

Pages

söndag 2 december 2012

Är dem som brukar göra baktaleller förtal lider av starka psykiska sjukdomar?


Är dem som brukar göra baktaleller förtal lider av starka psykiska sjukdomar?
Förtal  baktal, baktaleri, baktalande, lögnaktigt skvaller, skvaller, bakdanteri, nedsvärtande, nedsvärtning, malis, smutskastning, kränknings baktal.
1 Varför man snackar skit bakom ryggen mot andra människor är det handlar om svartsjukheten eller avundsjukheten?  Eller  rasistiska idéér som ligger bakom det skitsnacken baktal, smutskastningar bakom ryggen.
2 Varför man gör förtal?  Eller snacka skit bakom ryggen mot andra? 


  är det typ av psykiska sjukdomar? Som instinktiv  hat,  instinkter hat som man vill bli kvittas ifrån det som kallas inre innerst  instinkter hat?  Tillexempelvis  nationalitet  huvudfärg eller andra bakgrunder?
Baktal och inbillningar hos personer som har starka rasistiska åsikter.   För några dagar sedan hörde att en sjuk och rasistisk person sa alla invandrare är spioner ,, speciellt alla judar som bor i Sverige kan vara spioner den person eller dem lider av starka inbillningar och starka paranoider och schzofrina.
Men jag kan ut pekas som psykiska sjukdomar som instinkter hat som gör personen för att göra förtal eller baktal, när en psykiska sjuka gör baktal mot en annan känner sig glada och friska under sin skitsnacker eller baktalet.
Baktal  man kallas det lögnaktigt skvaller.
3 Man kan tolka baktal som personlighets kränkande.
skvaller
synonym på skvaller
Vem ligger bakom  rykte och smutskastningar bakom ryggen? Är det politiska grupper som ligger bakom det sjuka sprutnngar?
Jag tror att det kommer inte utan att de politikerna  väl organiserade detta skit sprutningar.
sladder, förtal, löst prat, prat, rykte, malis, baktal, bakdanteri, struntprat, snicksnack, tissel, djungeltelegraf
Jag förstår inte riktigt meningen med det, och hur människor kan ägna så mycket tid till bara massa rent onödigt skit helt enkelt. Fine att man kan ha funderingar, filosofiska tankar om alla möjliga saker, man kan sitta och disskutera om onödiga saker bara för att, eller fundera på hur olika människor beter sig osv. Men personligen så tycker jag inte att det är okej att prata om sina vänner, bakom ryggen.
 Om det nu är någonting man känner för en person och inte kan spotta ut det till personen som är "huvudpersonen" i det hela så kan man faktiskt hålla det för sig själv, för i det stora hela så gör man ju bara sig själv någon slags björntjänst. För om man på fullaste allvar inte tror att det ska komma fram när man dessutom har gemensama  vänner. Då tänkte man nog inte längre än näsan räckte vid just det tillfället.
Visst om folk vill baktala mig, tala illa om mig eller tala nedsättande om mig mot mig, låt dom göra det om dom mår bättre utav det. Det är ju bara kul att få hjälpa andra till deras välmående, utan att man ens vet om det själv. Dock brukar det alltid finnas en baktanke bakom det hela och en anledning som gör att man beter sig på det viset, och räknar man i procent och genomsnitt så brukar detta handla om en avundsjuka som blivit så stark så den gått över till missunsamhet mot andra människor.
Vilket om det går så långt så blir det sjukligt och klassas även som en sjukdom om det blir för mycket av det missunsamma, vilket personer som gör just det missunnar andra människor definitivt inte mår bra av heller.
Alltså, i det stora hela är det de som vill dra ner de dem missunnar i skiten, som i själva verket sitter där själva och dem hittar inte en annan väg till att kliva upp.
Livet är inte lätt alla gånger, det är någonting jag  definitivt  har kunskap av men ska man irritera sig och missunna sig på andra personer så ska man göra det för sig själv och definitivt om det även handlar om ens så kallade vänner.
Ibland är det skönt när man får reda på vilka som är ens äkta vänner och vilka som inte har vuxit upp än idag!
Säg inget som du heller inte kan stå för!
Jag står upp för mig själv och för vem jag är, klarar man inte det så har jag heller inte tvingat någon att vara min vän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Sample text

Sample Text

Sample Text