Social Icons

Social Icons

Pages

söndag 30 december 2012

Hej och önskar er alla ett fint gott nytt år


Hejsan alla goda läsare önskar er ett fint gott nytt år   

Happy new year 2013

Gott nytt år 2013

שנה טובה 2013

سالی ٢٠١٣ تان پێرۆز بێت


سال ٢٠١٣مبارک باد

Sretna Nova godina 2013

کل عام و انتم با الف خیر 2013

ساموئیل کرماشانی


Allt bli dyrare och dyrare i Sverige en tjejkompis ringde mig idag och sa busskort som kostade 489 kronor just nu de höjde från 489 till 5010 kronor .. elektriska saker ska höjas mellan 40 och 80 kronor, matvaror ska höjas också,men hur mycket procent det vet jag inte än ska får se hur ska bli det i framtiden. hon berättade också att hon får per dag 369 kronor och praktisera . hon ibland sjuk skriver sig och känner dålig , hon kan inte resa någonstans ,, diskrimineringar har ökat dramatisk båda på arbetsplatser och praktiska platser mot utländs födda personer, därför att jag råder dem som blev diskriminerade använda någon som liknande dolt kameror eller något liknande fö
r att kunna bevisas och ställa införrätta sådana människor med höger extremister, men vi misstänker att det kan vara någon politiska planer som ligger bakom detta händelse..
Hyran också höjd nästan mellan 70 kr till 120 kr ,,, tror ni att arbetslösa kassan skulel höja lönen till dem som arbetslösa? 
-------------------------------

Du fördomer andra, men man har 10 gånger dobblet fördomningar mer än andra som andra kan fördöma ut.


 Kanske mina läsare fråga mig varför jag hae skrivit detta inlägge? jo jag var på en fest såg en tjej som lite kraftiga, men hon är jätte goda och väldigt trevliga, men tyvärr har hört även sett på mina ögonen hur andra fördömt ut henne för att hon var lite kraftig, varför vi ska inte tänka mänsklig och respektera varandra ,, tyvärr de som var elaka mot henne hade massor att man fördöma ut ,, jag går inte inom , men hoppas att dem själv  läsa  min blogg och tänka lite positivt i stället.. 
Du fördomer andra, men man  har 10 gånger dobblet  fördom
ningar  mer än andra som andra kan fördöma ut.


Fördomningar blev så vanligare i en del av det här samhället, fördomningar kommer alltid från psykiska sjuka personer som lider av inbillningar också lever med starka sinnessjuka.
Om du fördömar andr på grund av utseende huvudfärg eller nationalitet då du har gjort fel och du får 4 gångar tillbaks.
Att fördöma andra
Detta handlar om min hälsa:
När jag förminskar eller fördömer en annan människa,
ett barn eller en växen, så skadar jag mig själv.
Jag försvagas av att fördöma andra. Tappar själv lust och
humör. Mår illa. Min immunkapacitet blir lägre.( Att det är
så går att bevisa ända ner på de vita blodkropparnas nivå.)
När jag har förminskande och fördömande tankar om en annan
människa blir jag på olika sätt ofri. Jag får svårare att visa mig
helt öppen mot den människa ( patienten, kunden, eleven....)
Jag får svårare att härligt och varmt se den människan in i ögonen.
Det bästa av mig lyser inte längre lika självklart mot den människa.
Jag börjar undvika honom eller henne.
En " distansering" börjar.
Jag mår dåligt och jag får skuldkänslor.
Jag känner innerst inne att jag är skild från det bästa i mig.
Jag och den andra människan kommer aldrig " i dans med
varandra". Jag säger inte att detta är lätt.
Jag säger inte att jag själv klarar att leva utan att klandra
och skuldbelägga andra människor.
Men vad jag säger är: Det har blivit sant för mig, att när jag
fördömer andra människor så skadar och försvagar jag mig själv.
Jag mår aldrig själv bra då.
En människa som har föraktfulla tankar om en annan människa är
ju inte lycklig. Det vet alla.
Alla människor får negativa och fördömande tankar om andra
människor är sjuka behöver träffa en psykolog man för att må bli bättre.
Det får vi alla blir mot de som pekar på andra människa eller fördömer andra
människor. Frågan är hur jag reflekterar över dessa mina tankar.
Så om du hamnar i anklagelse och fördömanden mot en annan människa-
Ta upp bilden ovan i huvudet:
När man " pekar fingrar " och fördömer, anklagar och lägger ut
skuld, glömmer man lätt att tre fingrar pekar bakåt – mot en själv.
Samuel 2012-12-27

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Sample text

Sample Text

Sample Text